مزیت حمل و نقل دریایی

شرکت های حمل و نقل دریایی
زنان در صنعت کشتیرانی
آوریل 17, 2018
ترانزیت به عراق
ترانزیت به عراق
ژانویه 20, 2019

مزیت حمل و نقل دریایی :

حمل و نقل دریایی نسبت به بقیه روش ها (حمل ونقل هوایی و حمل ونقل زمینی ) ارزانتر بوده و به همین دلیل صاحبان کالا و تجار و بازرگانان و شرکتها ی تجاری همواره اصرار دارند که کالاها و جنس ها ی خود را از طریق شرکت های کشتیرانی به سرتاسر جهان ارسال نمایند.

و بدون شک هر شخصی که در امر صادرات و واردات دارای تجربه بالایی است به خوبی درک میکند که حمل و نقل بار و جنس به طریق حمل و نقل دریایی از چه اهمیتی بالایی برخوردار است .

شرکت های کشتیرانی,حمل و نقل دریایی,شرکت های حمل و نقل دریایی

هزینه پایین تعمیر و نگهداری کشتی نیز نسبت به هواپیما و حمل ونقل هوایی و یا حمل و نقل زمینی بسیار پایین تر است به همین دلیل بیشتر شرکتهای کشتیرانی از سود ده بودن این صنعت مطمئن بوده و به همین دلیل شرکتهای کشتیرانی بسیاری بوجود آمده اند .

با توسعه مستمر و جهانی شدن اقتصاد کشور ها حمل و نقل دریایی به مرور و به تدریج تبدیل به یک صنعت بین المللی شد و چالش های بسیاری نیز در این صنعت بزرگ بوجود آمد که شرکت های حمل و نقل دریایی یکی پس از دیگری این چالش ها را از پیش روی خود برداشتند .

شرکت های کشتیرانی

حمل و نقل دریایی

یکی از مزایای حمل و نقل دریایی استفاده از کانتینر است که جنسهای ارسالی در کانتینر هم در امنیت کامل و هم در سلامت کامل به کشور هدف می رسد .

شرکت های کشتیرانی,حمل و نقل دریایی,شرکت های حمل و نقل دریایی

در حال حاضر می توان گفت بیشترین حجم تجارت و حمل و نقل از طریق آب های آزاد و دریاها انجام می شود .

یکی دیگر از مزایای این حمل و نقل ثابت بودن نرخ کرایه است چون نرخ های حمل و نقل را شرکت های بزرگ کشتیرانی و حمل و نقل دریایی مشخص می کنند .

و همه ملزم به رعایت آن هستند البته گاها کشتی های آزاد با توافق صاحب کالا و شرکت حمل و نقل نرخ را تعیین می کنند.

در حمل و نقل دریایی حجم بالا اصلا مفهومی ندارد و البته از مزایای این تجارت است که گاها محموله های چند هزار تنی به سهولت می تواند توسط کشتی از کشوری به کشور دیگری جابجا شود .

از طرفی دیگر ضریب اطمینان و ایمنی در حمل و نقل دریایی بالا است و علت آن اینست که شرکتهای کشتیرانی ملزم به رعایت استاندارد ها و قوانین بین المللی هستند و همه افراد اعم از خریدار و فروشنده و شرکت حمل کننده ملزم به اطاعت از این قوانین هستند .

و از معدود معایب این مراوده زمان تحویل کالا است که نسبت به حمل و نقل هوایی و حمل و نقل زمینی بیشتر است. اسناد لازم به منظور اینکه بار تحویل داده شد بنام بارنامه دریایی نام دارد ، که به سندی اطلاق می شود که مشخصات کامل بار در آن ذکر شده است که ناخدا و یا نماینده تام الاختیار وی بار را تحویل می گیرد تا بار را به مقصد حمل کند و تحویل دهد و نقش رسید را ایفا می کند .

البته نوشتن و تنظیم بار نامه بسیار مهم است و جزییات بار به همراه ذکر اجمالی نوع کالا ، صاحب ، وزن و شماره کانتینر و نام کشتی ، بندر مبداء و مقصد و … حتما باید قید شود .حال محاسبه کنید در حجم های بالای کالاهای تجاری حمل و نقل هوایی و حمل ونقل زمینی چه هزینه بالایی را در بر می گیرد .

بعضی از کشورهای بزرگ که واردات و صادرات بسیار بالایی دارند مانند هندوستان و دیگر کشورهای بزرگ وابسته به صنعت دریایی هستند در هنگام سیل و شرایط بد آب و هوایی تمامی راه های هوایی و زمینی بسته می شود ولی آبهای باز و آزاد بدون هیچ مشکلی مشغول تردد و جابجایی مرسولات هستند .

شرکت های کشتیرانی,حمل و نقل دریایی,شرکت های حمل و نقل دریایی

البته برخی سفرهای دریایی شاید بیش از یک سال نیز به طول انجامد و یا در فواصل بارندگی شاید مشکلاتی برای کشتی ها بوجود آید که البته امروزه غرق شدن کشتی ها بسیار به ندرت می باشد که این مورد از معایب این حمل و نقل بشمار می آید . امروزه شرکتهای کشتیرانی از جمله شرکتهای تاثیرگذار در اقتصاد جهانی می باشند و اهمیت و جایگاه بالای خود را بدست آوردند .

شرکت های کشتیرانی,حمل و نقل دریایی,شرکت های حمل و نقل دریایی , ترانزیت به عراق