ترانزیت به عراق

شرکت های کشتیرانی
مزیت حمل و نقل دریایی
ژوئن 17, 2018

ترانزیت به عراق

شرکت سلیس رود اروند با توجه به سابقه قدیمی خود در ترانزیت خارجی از جمله ترانزیت به عراق و ترانزیت به کشورهای مهم دنیا اعم از هند ، چین ، کره و … فعالیت دارد و به منظور سهولت ترانزیت به عراق در حوزه شمال غربی کشور و حوزه عرب نشین کشور عراق و قسمت کردستان عراق دارای شعباتی در سلیمانیه ، اربیل ، بغداد و ام القصر عراق بوده و فعالیت مستمر و مداوم دارند . همچنین در شعبه ام القصر کلیه امورات آبی و دریایی کشور عراق را انجام می دهد .

نمایندگی های شرکت سلیس رود اروند در مرز باشماق مریوان کلیه امورات اداری مرتبط به کشور ایران و کشور عراق را بصورت شبانه روزی انجام می دهد . همانند این مجموعه دفتری در مرز مهران نیز مستقر می باشد که امورات مشابه را در این نقطه مرزی پیگیری می کند .

مجموعه سلیس رود اروند توانایی ترانزیت کالا به عراق را از سایر کشورهای آسیایی ، اروپایی و آمریکایی اعم از چین ، کره ، هند را به صورت مستقیم دارد .

کلیه امورات حمل و نقل کانتینری از بندر عباس ، بوشهر ، خرمشهر به کلیه مقاصد مورد نیاز در کشور عراق را در کوتاهترین زمان و مناسب ترین هزینه توسط این مجموعه صورت می پذیرد . در امورات اداری کانتینری و ترانزیت به عراق کلیه مراحل اداری و اخذ مجوزات لازم و تشریفات ترانزیت توسط مجموعه سلیس رود اروند صورت می پذیرد .

در ترانزیت کالا  از دیگر کشورها به صورت مستقیم به عراق می توان ترانزیت شیر آلات صنعتی ، پنل کامپوزیت آلومینیوم ، سیستم تهویه مطبوع و … را نام برد که از دیگر کشورها به بنادر جمهوری اسلامی ایران حمل و از آنجا توسط شرکت سلیس رود ارند به کشور عراق ترانزیت می گردد .

در خصوص ترانزیت از داخل کشور جمهوری اسلامی ایران به عراق نیز می توان به ترانزیت مواد شوینده بهداشتی ، کولر و یخچال و کلیه لوازم خانگی مورد نیاز و مواد مصرفی و خوراکی مانند ماکارونی ، رب ، انواع نوشیدنی ها و … را نام برد در حال حاضر ترانزیت به عراق با تریلر انجام می شود که شرکت سلیس رود اروند تعداد زیادی تریلر چادری و تریلر کفی را در این رابطه تحت پوشش خود دارد .

در ترانزیت خارجی و بالعکس ترانزیت از عراق به ایران نیز مجموعه سلیس رود اروند دارای قدمتی قدیمی است . در حال حاضر می توان از واردات آهن آلات ، شمش فولاد و ضایعات آهن بصورت ترانزیت از عراق به ایران و جهت حمل به شرکت های ذوب آهن و فولاد یاد نمود .

دفتر مستقر در بندر ام القصر عراق کلیه حمل و نقل و ترانزیت دریایی را بصورت کانتینری از آب راه بین المللی خلیج فارس یصورت مستمر انجام می دهد . در ترانزیت کالا به صورت حمل و نقل دریایی مستقیما می توان کالا را از بندر ام القصر به دیگر کشورهای دنیا اعم از هند ، چین با نظارت مستقیم دفتر شرکت در تهران و یا دفتر ام القصر دنبال نمود و کالا را در بندر ام القصر تحویل گرفت .

شرکت کشتیرانی سلیس رود اروند با توجه به حوزه فعالیت خود در حمل و نقل بین الملل در خصوص ترانزیت به عراق دارای تجارب ارزنده ای است که شما مشتریان عزیز را می تواند جهت بالابردن موفقیت شغلییتان یاری نماید .

شما می توانید در خصوص حمل و نقل بین المللی و ترانزیت به عراق از مشاوره رایگان شرکت سلیس رود اروند بهره مند شده و کلیه امور مربوط به صادرات کالای خود اعم از حمل بار و تخلیه آن در انبار ایران ، بارگیری و مسائل مربوط به ترخیص بار خود را در هر دو کشور مبدا و مقصد ( ایران و عراق ) به افراد متخصص ما با مدیریت عالی و صرف کمترین هزینه زمانی و مالی سپرده و در نهایت با خیالی آسوده کالای خود را در انبار عراق تحویل بگیرید .

ارائه مجموعه خدمات حمل ،تخلیه و بارگیری و ترخیص کالا در ایران و کشور عراق می باشد که صاحب کالا بدون نیاز به هر گونه اقدامی کالای خودرا درب انبار در ایران تحویل داده و در انبار مورد نظر خود در کشور عراق تحویل میگیرد

ترانزیت عراق

ترانزیت به عراق

ترانزیت به عراق

با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور و نوسانات نرخ ارز و کاهش شدید قدرت خرید مردم باعث شده است خرید اجناس ایرانی در بازار کشورهای مجاور صرفه اقتصادی بالایی برای آنان داشته باشد .

به همین دلیل مشاهده می شود که خرید مایحتاج از بازار ایران توسط کاسبان کشورهای همسایه نموداری صعودی داشته باشد . بالطبع با به وجود آمدن این شرایط ترانزیت به عراق یکی از نیازهای خاص و مورد نیاز جهت حمل و نقل کلیه اجناس به عراق و بالعکس گردد .

با این شرایط بسیاری از کاسبان صنایع کوچک و بزرگ نسبت به گشایش یک دفتر و یا مغازه در کشور های همسایه بخصوص کشور عراق اقدام نموده اند .

بطور مثال در حال حاضر بیشترین حجم مبادلات با کشور عراق است بطوریکه ترانزیت عراق در حال حاضر یکی از مشاغلی است که حجم بالایی از مراودات مالی را در بر گرفته است . نبود آرامش در بازار ارز باعث شده خرید محصولات ایرانی برای مردم ایران بسیار سخت شود درصورتیکه همین اجناس در کشور عراق به راحتی هرچه تمام تر توسط مردم آن خریداری می شود .

افت ارزش پول ملی صادرات را از هرکشوری که دچار این ضایعه گردد به صرفه تر می کند . مردم کشور عراق حتی برای سفر و تفریح می توانند وارد کشور ما شوند و نیازها و مایحتاج خود را با یک سوم قیمت در ایران تهیه کنند و با خود ببرند .

حال شما این مقیاس را در نظر بگیرید و به یک تولید کننده بسط دهید قطعا آن تولید کننده برای حفظ و بقاء خود وقتی میبیند که فضای صادرات برای وی باز شده است و اجناس خود را با قیمت مناسب و با تیراژ بالا به راحتی می تواند بفروشد چرا نباید تولیدات خود را صادر نماید به همین دلیل است که صادرات و واردات به عراق نقش ترانزیت به عراق نقش چشمگیر و اساسی را ایفا می کند .

مرزهای زمینی با گستردگی پهنای بالای آن از منطقه شمالغرب کشور تا منطقه جنوب غرب کشور استانهای کردستان ، کرمانشاه و ایلام ، بستر بسیار بزرگی را جهت حمل و نقل بین المللی به عراق مهیا کرده است .

گمرک خسروی و قصرشیرین مرز مهران و دیگر مرزهای مشترک با عراق و تعداد زیادی بازارچه مرزی بستر ترانزیت عراق را باز نموده است و صادر کنندگان و وارد کنندگان به کشور عراق در مرز های زمینی عراق و ایران ابتدایی ترین نیاز آنها کانتینرها و تریلی های کانکس دار است در سال 1397 فضایی که از نوسانات ارز در کشور بوجود آمد کشورهای همسایه از جمله عراق را به این موقعیت رسانده که هرچه می توانند از این بستر استفاده نموده و از بالا رفتن ارزش پول خود نسبت به ایران جهت واردات کالاهایی نظیر انواع کاشی ، سیمان ، کولر ، یخچال ، مرکبات و … بهره برداری نماید .

اصولا صادرات یک مزیت برای هر کشوری است و می بایست در اینخصوص فضای بوجود آمده را مدیریت نمود و نسبت به بهره بردن از این فضا تلاش نمود .

ترانزیت کالا به عراق باعث اشتغالزایی در صنعت حمل و نقل کشور است و می توان در کنار صادرات از فرصت های شغلی بوجود آمده از حمل کالا به عراق نیز جهت اشتغالزایی جوانان کشور بهره برد .